14 Aralık 2010 Salı

RÜZGAR ENGELLEYİCİ / DRAFT STOPPER


Kış birden geliverdi. Öyle yavaş yavaş, alıştıra alıştıra değil, balyoz gibi indi. Soğuğu sıcaktan daha çok seven ben bile ayaklarımı ısıtan bir elektrik sobası olmadan işimin başına oturamıyorum . Önümüzdeki bir kaç ay oldukça zor geçeceğe benziyor. Bari kuru kuru geçmesin bu soğuklar. Kar yağsın, dışarı çıkıp kartopu oynayalım, kardan adam yapalım değil mi? Keyfini sürelim biraz kışın. :D

 Kış aylarında en can sıkan olaylardan biri de yalıtım problemi aslında. Evlerimizi genelde yaz aylarında beğenip aldığımız ya da kiraladığımız için kışın nasıl şartlarla karşılaşacağımızı bilemiyoruz. Kapı altlarından, pencere kenarlarından sızan soğuk hava sinirlerini bozuyor insanın. Hele ki ısınmak için döktüğümüz onca paranın gözlerimizin önünde uçup gitmesi oldukça can yakıyor. Hal böyle olunca soluğu nalburlarda ya da yapı marketlerde alıyoruz. Şu klasik arkası yapışkanlı süngerler oluyor ilk tercih ama malesef sünger süngerliğini yaparak sünüyor bir kaç gün içinde ve yine aynı yalıtım sorunu boy göstermeye başlıyor. Üzerine topladığı toz ve ardında bıraktığı sarı yapışkan izleri de cabası oluyor.

Aslında yapması çok kolay olan ve şık da duran başka bir çözüm daha var. "Kapı altı rüzgar engelleyiciler" ya da yabancıların "Draft Stopper" diye adlandırdıkları bu şirin ürünler, biraz el becerisi olan herkesin yapabileceği kadar basit. İnternette biraz araştırdım ve nasıl yapılacağını yazan bir kaç site buldum. Hatta ben bu hafta sonu kolları sıvayıp bir kaç tane yapmayı planlıyorum. :D Yapılışını merak edenler için Burada ve burada iki ayrı anlatımını görmeniz mümkün. Farklı bir yorum için de buradaki videoyu izleyebilirsiniz.












15 yorum:

  1. Yaratıcı tasarımlarda sınır yok işte. Kapı altlarından giren soğuk havaya evdeki paspas ve halılarla çözmeye son. Çok sevdim. :)

    YanıtlaSil
  2. Cem akyürek; EEeee o zaman hafta sonu etkinliğinde işin bir ucundan da sen tutarsın değil mi kocacan? :D

    YanıtlaSil
  3. ben de hazırlopçu olarak nereden alırım bunları diye düşünüyordum bugünlerde!!
    ama bu durumda totomu kaldırığ kendim yapmalıyım...
    heyecan yaptım. ben de deneyeceğim ve başarılı olursam blogda paylaşırım.
    çok ciciler çook :)

    YanıtlaSil
  4. Nzn; valla ben de hazır lopçuyum ama böyle bir işte de hazır olanları beğenmeyeceğimi bildiğim için kolları sıvamaya karar verdim. Belki bu kadar süslü olmayacak benim yaptıklarım da ama en azından paralar cepte kalacak hehhehe...

    YanıtlaSil
  5. Bende geçen sene kalan kumaşlardan bir heves yapmıştım bunlardan. Tek problem kapıyı açıp kapadıkça mutlaka yerine yerleştirmek lazım olması. Şimdi çift taraflı olup kapının altına yerleştirilenden diktim ama içine konulacak silindir süngeri bir türlü bulamadım, kapı bantları ise ince geldi.

    Bu arada çatı katı dekorasyon araştırman ne oldu hergün gelip bakıyorum valla :))Yabancı sitelere bakıp şöyle bir göz gezdiriyorum sanırım yaza içini yapmaya başlarız bu kışlarda gitmek zor oluyor.

    YanıtlaSil
  6. bayıldım ben bunlara pelieeaaan!! çok güzeller!! ne kadar da çok örnek var yahu..
    birileri topluca yapsa da satsa da alsak valla! :DD

    YanıtlaSil
  7. Nergizciğim; Çift taraflı olanın içine tuvalet kağıdı rulolarından koymuşlar. Yapılışını anlatan sitenin linkini verdim. Oradan bakabilirsin canım.
    Bir de çatı katı alternatifleri için araştırmamı tamamladım aslında ve yazımı yazmak için blogu açtım. Sonra biraz daha bakayım yeni bir şey bulabilir miyim acaba derken bunlara rastladım :D Şimdi o postu düzenleyeyim bari

    YanıtlaSil
  8. Hande; gaza getirme leyn, kapı altı rüzgar önleyici işine sokma beni bak sonra dünya çapında ihracata falan yetişemem başına ekşirim :D

    YanıtlaSil
  9. aa kapı altına biliyordum da cam kenarlarına koymak aklıma gelmedi.
    bizim evin camları eski tip tahta yani.
    epeyce soğuk giriyor oralara da yapalım haftasonu.
    bu arada gibi bizim ev de çatı katı.
    dekorasyon mevzusu çok zor.
    merakla bekliyorum yeni yazını.
    özellikle mutfak kısmısı için diye de sipariş vereyim hehe :)

    YanıtlaSil
  10. evet evet ben de deneyeceğim. hatta akşama eve gidip kumaş araştıracağım bakalım...
    çatı katında izolasyon ile ilgili de önerilerin olur mu acep? bizim yeni aldığımız evin çatı katı serin oluyor, malum kış geldi :) ben bunlardan oradaki pencereler için de yapmayı deneyeyim bakalım...
    hadi akşam olsun da eve gidip yapalımmm

    YanıtlaSil
  11. Banyosuyu; Bizim evin doğramaları PVC ama neye yarar. Mis gibi soğuk giriyor valla. Sırf altına değil dört köşesine yapmak lazım pencerelerin :)
    Çatı katı için mutfaklı alternatif de bakayım o zaman yivrim, senin göynün olsun yeter ki :D

    NzN; Hımm o zaman çatı izolasyonunu da yazayım ben. Bu kış bir geçsin hele yaza ben de yaptıracağım. Bakalım doğru bilgi verebilmiş miyim diye hehhehhe...

    YanıtlaSil
  12. başta mağazalarda görünce çok gereksiz ama sevimli şeyler demiştim, fakat şimdi anlıyorum ki gerekliler.
    çünkü camlara da koymak iyi fikir, çünkü eskimiş pimapenler o kadar da iyi yalıtmıyor ısıyı :)

    YanıtlaSil
  13. Sophie'nin dünyası; Kış gelip de soğuklar bastırmadıkça anlaşılmıyor ne işe yaradıkları :D

    YanıtlaSil
  14. Nuraycığım; yaratıcılıkta sınır yok işte. Kim bilir daha neler vardır :D

    YanıtlaSil